Aby zdrowym być, trzeba ręce myć!

Tematem zajęć były „Choroby brudnych rąk i co się za tym kryje", natomiast celem propagowanie zasad prawidłowej higieny rąk, jako sposobu zapobiegania niebezpiecznym chorobom. Uczniowie klasy 2b dowiedzieli się, że najczęściej drogą brudnych rąk przenoszone są zakażenia pokarmowe, a także wirusowe infekcje dróg oddechowych oraz zakażenia skóry i tkanki podskórnej. Obejrzeli w Internecie prezentację "Choroby brudnych rąk":

https://prezi.com/x8xyuac_ojtc/prezentacja-choroby-brudnych-rak-polska-misja-medyczna/

Poznali krok po kroku poszczególne etapy prawidłowego mycia rąk:

·        Zmocz ręce pod bieżącą wodą.

·        Namydl dłonie.

·        Pocieraj dłoń o dłoń.

·        Umyj miejsca między palcami.

·        Umyj wierzchy dłoni.

·        Umyj spody palców, ich koniuszki i kciuki.

·        Umyj nadgarstki.

·        Opłucz dokładnie dłonie wodą i osusz.

Sprawdzenie i utrwalenie wiadomości nastąpiło poprzez wypełnienie ankiety edukacyjnej Człowiek i jego zdrowie, rozwiązywanie zagadek tematycznych, odpowiedzi na pytania, a także poprzez praktyczne mycie rąk według powyższych zasad.

Uczniowie wiedzą już, że czynności takie, jak mycie rąk, zasłanianie ust podczas kichania i kaszlu, a także unikanie dotykania twarzy w miejscach publicznych będą dla nich już odruchowe!

 

Klasa 2bAby zdrowym być, trzeba ręce myć!

Tematem zajęć były „Choroby brudnych rąk i co się za tym kryje", natomiast celem propagowanie zasad prawidłowej higieny rąk, jako sposobu zapobiegania niebezpiecznym chorobom. Uczniowie klasy 2b dowiedzieli się, że najczęściej drogą brudnych rąk przenoszone są zakażenia pokarmowe, a także wirusowe infekcje dróg oddechowych oraz zakażenia skóry i tkanki podskórnej. Obejrzeli w Internecie prezentację "Choroby brudnych rąk":

https://prezi.com/x8xyuac_ojtc/prezentacja-choroby-brudnych-rak-polska-misja-medyczna/

Poznali krok po kroku poszczególne etapy prawidłowego mycia rąk:

·        Zmocz ręce pod bieżącą wodą.

·        Namydl dłonie.

·        Pocieraj dłoń o dłoń.

·        Umyj miejsca między palcami.

·        Umyj wierzchy dłoni.

·        Umyj spody palców, ich koniuszki i kciuki.

·        Umyj nadgarstki.

·        Opłucz dokładnie dłonie wodą i osusz.

Sprawdzenie i utrwalenie wiadomości nastąpiło poprzez wypełnienie ankiety edukacyjnej Człowiek i jego zdrowie, rozwiązywanie zagadek tematycznych, odpowiedzi na pytania, a także poprzez praktyczne mycie rąk według powyższych zasad.

Uczniowie wiedzą już, że czynności takie, jak mycie rąk, zasłanianie ust podczas kichania i kaszlu, a także unikanie dotykania twarzy w miejscach publicznych będą dla nich już odruchowe!

Klasa 2b

13 piątek ! my się nie boimy !

Klasa 2a i 2b ZAPROSIŁA wszystkich na pyszną i zdrową herbatkę. Mięta cytryna miodek to co lubimy wszyscy najbardziej, kolejka nie miała końca a wszyscy chcieli jeszcze!

Jesienna aura nam nie groźna :)

Kto chce jeszcze ?

 

Dbamy o swoje zdrowie!

 

W październiku uczniowie 2B rozpoczęli realizację zajęć tematycznych dotyczących ogólnie rozumianego zdrowia. Głównym celem zajęć było wykształcenie postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem było uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Zajęcia miały jeszcze bardziej zintegrować zespół klasowy i nauczyć pracy w grupie przez współdziałanie oraz współodpowiedzialność za wykonanie powierzonego zadania. Zajęcia głównie dotyczyły ilości, różnorodności i regularności posiłków, jakie w ciągu dnia powinny zjadać dzieci. Przypomniano, jakie znaczenie dla organizmu człowieka ma spożywanie produktów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Analizowano piramidę zdrowego żywienia, budowano całodniowy zdrowy jadłospis. Wspólnie spożywano owoce i warzywa, pito mleko i soki owocowe i warzywne. Podczas edukacji plastycznej udekorowano klasową spiżarnię słoikami pełnych witamin, malowano zdrową martwą naturę, wyklejano szablony jabłek. Na zajęciach sportowych aktywnie i rzetelnie ćwiczono, spacerowano w pobliżu szkoły.

 

Dlatego też uczniowie:
- znają pojęcie „zdrowie” i wiedzą, co wpływa na jego stan;
- wiedzą, co to jest „zdrowy styl
życia";
- rozumieją znaczenie aktywności ruchowej;
- znają zasady prawidłowego i zdrowego żywienia, hartowania się;
- rozumieją, że są odpowiedzialni za własne zdrowie i mają świadomość wyboru.

 

Drugoklasiści wiedzą, że zdrowie ma bardzo istotny wpływ na ich rozwój i jest uzależnione od tego, jaki tryb życia będą prowadzili i jak o siebie dbali. Obiecali na co dzień stosować poniższe zasady zdrowego odżywiania się:

 

1.Dbać o różnorodność spożywanych produktów.
2.Strzec się nadwagi i otyłości, być aktywnym ruchowo, ćwiczyć, spacerować.
3.Pamiętać, że produkty zbożowe powinny być głównym źródłem kalorii.
4.Spożywać codziennie, co najmniej 2 duże szklanki chudego mleka lub zastąpić je naturalnym jogurtem, kefirem, a częściowo także serem.
5.Mięso spożywać z umiarem.
6.Jeść codziennie dużo warzyw i owoców.
7.Ograniczać jedzenie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających
cholesterol.
8.Zachować umiar w spożyciu cukru i słodyczy.
9.Ograniczać spożycie soli.

Dbam i ja ! :)

Zdrowo i kolorowo

Zajęcia tematyczne dbam o zdrowie 2a

Znamy zasady i ich przestrzegamy

W ramach lekcji o zdrowiu tworzyliśmy swoje zbilansowane jadłospisy, analizowaliśmy piramidę zdrowego żywienia,

wykonaliśmy samodzielnie nasz indywidualny pociąg do zdrowia.

Zapraszamy wszystkich do wspólnej podróży do zdrowego trybu życia.